July 7, 2012

Slumber Saturday


So slumber that is. Yes, my Saturday this time is just so slow.
Kenapa slow ? Ini gara-gara Mummy dan Papa, terutama nya tidak membenarkan saya keluar kemana-mana khusus nya shopping mall bersendirian atau ditemani adik perempuan si Elin tu.
"Malaysia ni dah tak selamat lagi tau tak. Lagi-lagi perempuan remaja macam awak ni. Elok-elok sikit kalau nak keluar/drive tu. Jangan berani sangat." kata Mummy.
Mana tidak nya, kes penculikan merata-rata sekarang ni.
Saya hanya dibenarkan keluar ditemani oleh mummy, papa, adik lelaki, kawan - kawan yang dipercayai atau suami sahaja. Suami ? Eh ? Hihihi. *sejak bila aku bersuami ?
So, hari sabtu yang slumber ini, saya harus menemani mummy ke Setiawangsa atas dasar kerja.


Bila dah kata kena teman atas dasar kerja tu, gambar bajet comel tu memang wajib ada dengan alasan bosan menunggu. Sila paham, please. Hihihi. 
Sebenarnya hati ni memberontak untuk ke shopping mall kerana sale yang melampaui batas merata-rata.
Dah biasa pergi sendiri tapi sekarang ?
Ini semua salah enviroment yang dikatakan tidak selamat itu lagi.
Boleh dikatakan tiap-tiap hari kita akan dengar tentang kes penculikan/samun/rogol dan mangsa mesti perempuan remaja. Tau tak semua ni menakutkan saya. SANGAT MENAKUTKAN.
Bias terhadap perempuan remaja betul la. Ish.
Sekarang siapa yang susah ? Fateen Dayana jugak kan.
Sekarang nak kena cari teman shopping dah. Siapa nak teman ? 
Ok Fateen Dayana, i think you can stop now and you can start study for Computer Organization's test. ^_^







P/S: Girls out there, please please please make sure that you're not going out alone because it's just really dangerous to head anywhere alone nowadays. Ya Allah, lindungi la aku daripada semua benda yang menakutkan ini. 

1 comment:

nashina rika said...

canteks bajuuu :) singgah cni follow :)

http://hellonashina.blogspot.com/